معرفی پردرآمدترین شغلها در روسیه


پردرآمدترین شغل در روسیه متناسب با فاکتورهای متفاوت از جمله مهارت و شهر انتخابی تعیین می گردد. به صورت کلی اندازه گیری عینی میزان درآمد شغل در یک کشور امکان پذیر نمی باشد. سطح حقوق در حرفه های مختلف بسیار متفاوت می باشد و برخی از افراد حقوق به مراتب بالاتری را نسبت به دیگران دریافت می نمایند. چه حرفه هایی به عنوان پردرآمدترین شغل در روسیه به حساب می آیند؟

سطح در آمد در مناطق مختلف کشور روسیه به طور قابل توجهی متفاوت می باشد، طبق آمار دولتی فدرال روسیه، متوسط حقوق در این کشور در حدود ۴۵ هزار روبل در ماه می باشد. این شاخص متناسب با شهر انتخابی دارای نوسان می باشد. برای مثال متوسط حقوق در شهر ولگوگراد معدل ۳۱ هزار روبل، شهر مسکو ۷۹ هزار روبل و در سن پترزبورگ در حدود ۵۹ هزار روبل در ماه می باشد.

میزان تجربه کاری و میزان سطح تحصیلات از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در میزان حقوق دریافتی یک فرد می باشد. میزان حقوق دریافتی افراد متخصص در کشور روسیه در مقایسه با سایر کشورهای برتر دنیا به مراتب پایین تر می باشد. لازم به ذکر است که فرصت های شغلی در این کشور بسیار زیاد و همچنین هزینه های زندگی در این کشور بسیار پایین می باشد. در ادامه این مقاله به پردرآمدترین شغل در روسیه اشاره می شود.

 

دندانپزشک

دندانپزشکان در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های دندان، حفره دهان و ناحیه فک و صورت فعالیت دارند. جراحان دندانپزشکی و دندانپزشکان ارتوپدی جزو پردرآمدترین مشاغل در روسیه محسوب می شوند. متوسط ​​حقوق یک دندانپزشک در روسیه ۷۰ هزار روبل در ماه است. هزینه های درمان در کلینیک های خصوصی به مراتب بالاتر از دستمزد در کلینیک های دولتی می باشد. میزان دقیق حقوق یک دندانپزشک در روسیه به میزان مهارت و تخصص فرد بستگی دارد. حداکثر حقوق دندانپزشکان در شهر مسکو به ۳۵۰ هزار روبل می رسد.

متخصص زنان و زایمان

متخصصان زنان و زایمان آسیب های مربوط به زنان را درمان می کند، بیماری هایی که مانع بارداری و تولد کودک می شوند. وضعیت مادر و کودک متولد شده را قبل از زایمان و روند تولد خود کنترل می کند. پزشکان باروری محبوبیت ویژه ای را در میان مردم روسیه دارند، آنها با مشکلات ناباروری در مردان و زنان روبرو می شوند. متوسط ​​حقوق یک متخصص زنان ۸۰ هزار روبل در ماه تخمین زده می شود و حداکثر حقوق متخصص باروری در یک مرکز پزشکی در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ به ۵۰۰ هزار روبل می رسد. لازم به ذکر است که این میزان حقوق به تجربه بسیار بالا در این کار نیاز دارد.

مهندس حفاری

متخصصی که روند حفر چاه های استخراج را سازماندهی و کنترل می کند، یک مهندس حفاری نامیده می شود. یک دوره مهندسی حفاری را می توان پس از اتمام دوره متوسطه سپری نمود و برای موفقیت در این حرفه باید به دروس شیمی، فیزیک و ریاضیات تسلط داشت. لازم به ذکر است که برای ورود به بازار کار رقابتی روسیه، ارائه مدارک تحصیلی بالاتر و مهارت در این زمینه در اولویت قرار می گیرد. متوسط ​​حقوق در کشور روسیه برای متخصصین حفار ۹۰ هزار روبل در ماه است و حداکثر درآمد این حرفه در کشور روسیه به ۱۸۰ هزار روبل در ماه می رسد.

متخصص ارزیابی مالی

متخصص ارزیابی مالی به عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل در روسیه به شمار می رود. متخصصی که می تواند در بانک ها، شرکت های بیمه و بنگاه های اقتصادی در بخش انرژی کار کند. این وظایف شامل ارزیابی ریسک بر اساس آمار سال های گذشته و شرایط فعلی است. از دیگر وظایف متخصصان ارزیابی مالی ارائه طرحی برای جلوگیری از ضررهای اقتصادی و مالی شرکت می باشد. این حرفه در کسب و کارهای بزرگ بیشتر مورد تقاضا است. متوسط ​​حقوق برای این متخصصین ۱۰۰ هزار روبل است و حداکثر درآمد متخصص ارزیابی مالی در ماه به حدود ۳۵۰ هزار روبل در ماه می رسد.

توسعه دهندگان IOS و Android

این گروه از متخصصان برای گوشی های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه های قابل حمل در دو سیستم عامل معروف iOS و Android برنامه نویسی می کنند. این حرفه در همه سازمان های تجاری که برنامه های تلفن همراه خود را توسعه و پشتیبانی می کنند، مورد نیاز است. در حالی که تقاضا برای توسعه دهندگان بسیار بیشتر از میزان عرضه است، متوسط ​​حقوق آنها در حدود ۱۴۰ هزار روبل در نوسان است و حداکثر میزان دریافتی این دسته از متخصصان در حدود ۲۴۰ هزار روبل در ماه می باشد. برای ورود به بازار کار روسیه در این تخصص نیازی به ارائه مدرک تحصیلی نمی باشد و افراد متناسب با سوابق کاری خود مورد ارزیابی قرا می گیرند.

تحلیلگران داده

یک مهندس نرم افزار که با مقادیر زیادی داده با درجه تقسیم بندی و ساختار متفاوت کار می کند. کار با داده های بزرگ فرصت های غیرقابل دسترسی را در زمینه های مختلف باز می کند. در حال حاضر تجزیه و تحلیل داده های بزرگ به طور گسترده ای در فناوری اطلاعات، بازاریابی، بانکداری، مدیریت دولتی و کشاورزی استفاده می شود. بنابراین، متوسط ​​حقوق متخصص داده ۱۴۰ هزار روبل و حداکثر حدود ۲۵۰ هزار روبل در ماه است.

مشاور SAP

مشاور SAP، راه حل های اتوماسیون IT را در شرکت های متوسط ​​و بزرگ پیاده سازی می کند. برای تبدیل شدن به مشاور SAP، فرد باید دارای مدرک دانشگاهی در زمینه های IT یا اقتصاد باشد. مهارت انگلیسی مناسب در این موقعیت شغلی بسیار حائز اهمیت می باشد. مشاور SAP به عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل در روسیه به شمار می رود که تمام فرصت های شغلی در روسیه حداقل به ۱ سال تجربه در زمینه پیاده سازی و نگهداری SAP نیاز دارند. متوسط حقوق یک مشاور SAP در روسیه ماهانه ۱۶۰ روبل تخمین زده می شود وهمچنین افراد با سوابق تحصیلی و مهارت می توانند تا ۳۵۰ هزار روبل در ماه دریافت نمایند.

اگر با مطالعه شرایط این مشاغل تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در روسیه داشتید می توانید به مقاله ای با همین عنوان در وب سایت ما مراجعه نمایید.

برنامه نویس وب و جاوابرنامه نویسان در تمامی دنیا بازار کار خوبی را پیش روی خود می بینند و به عنوان یکی از برترین مشاغل به شمار می رود. این دسته از افراد برنامه های وب و انواع مختلف برنامه ها را به زبان های برنامه نویسی جاوا یا Ruby توسعه می دهد. همه دانشگاه های روسیه در زمینه IT به این زبان های بسیار محبوب در دنیا تسلط ندارند، بنابراین، در صورت دانش و مهارت در این زمینه می توان وارد بازار کار روسیه شد. متوسط حقوق یک برنامه نویس در روسیه به ماهی ۱۶۰ هزار روبل می رسد. همچنین حداکثر حقوق در نظر گرفته شده برای این تخصص تا ماهی ۴۷۰ هزار روبل تخمین زده می شود.

خلبان

حرفه خلبانی به عنوان یکی پردرآمدترین مشاغل در روسیه شناخته می شود و بسیاری از علاقه مندان در این زمینه، روسیه را به عنوان هدف نهایی خود برای تحصیل و کار انتخاب می نمایند. خلبان هواپیما یک حرفه بسیار جذاب است، مخصوصاً با توجه به اینکه نیازی به تحصیلات عالیه ندارد. اما رقابت بین خلبانان نیز زیاد است، بنابراین برای به دست آوردن موقعیت خلبان اول حداقل ۱۵۰ ساعت زمان پرواز، تجربه و گواهینامه بین المللی نیاز است. متوسط درآمد یک خلبان در روسیه ماهانه ۱۵۰ هزار روبل و حداکثر ۶۵۰ هزار روبل می باشد.

ناخدای کشتی

ناخدای کشتی مسئول مسافران، بار و ایمنی کشتی است. ناخدای کشتی های بزرگ و کشتی های اقیانوس پیمای بیشترین درآمد را دارند. متوسط ​​حقوق آنها ۱۸۵ هزار روبل و حداکثر ۵۰۰ هزار روبل در ماه است. برای ورود به این رشته، حضور در یک آکادمی دریایی کافی نیست، فرد باید به عنوان ناوبری یا دستیار ناخدا کار کند، تجربه ناوبری را بدست آورد و فقط پس از آن ارتقای شغلی پیدا کند. پردرآمدترین شغل در روسیه به ناخدای کشتی اطلاق می شود.

نتیجه گیری

لطفا توجه داشته باشید که در این لیست هیچ مدیر و مدیر ارشدی وجود ندارد، این لیست متشکل از متخصصانی است که در بازار کار روسیه مورد نیاز می باشند و حقوق آنها بالاتر از میانگین کشور است. برای دریافت حقوق های اعلام شده در این لیست ارائه مدرک تحصیلی و سوابق کاری الزامی می باشد. از همین رو هر فرد با دانش و تخصص بیشتر از شانس بالاتری برای ورود به بازار کار روسیه برخوردارخواهد بود.

لیست پردرآمدترین شغل در روسیه متناسب با زمان حال تنظیم گشته است. با این حال، به یاد داشته باشید که کمبود متخصص در یک منطقه خاص ممکن است متوقف شود و سطح حقوق کاهش می یابد. بنابراین، حرفه ای را با توجه به علاقه خود انتخاب نمایید، تا آن را توسعه دهید و به طور حرفه ای رشد کنید. در صورت مهارت و دانش در زمینه های اعلام شده می توان برای کار در روسیه اقدام نمود. در چند سال آینده بازار کار روسیه به سمت فناوری اطلاعات، صنعت مالی، صنعت شیمیایی و استخراج می رود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code