معروف ترین دانشگاه‌های کشور روسیه

6 تا از بهترین دانشگاه های روسیه


در کشور روسیه دانشگاه و موسسات آموزشی زیادی مشغول به فعالیت هستند و این نشان از اهمیت تحصیل در این کشور می‌باشد، طبق آمار رسمی بیش از 600 مورد از دانشگاه‌های این کشور جز دانشگاه‌های برتر و معتبر در جهان محسوب می‌شوند که در شهرهای مختلف این کشور واقع شده‌اند.

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد آیا با مدرک دانشگاه‎های روسیه امکان اشتغال در ایران وجود دارد یا خیر؟ آیا همه مدارک اخذ شده از دانشگاه‌های روسیه دارای اعتبار جهانی هستند یا خیر؟

در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرفی 5 مورد از دانشگاه‌های معتبر روسیه، مورد تایید بودن هر یک دانشگاه‌ها را از نظر وزارت بهداشت ایران مورد بررسی قرار دهیم، با ما همراه باشید

1) دانشگاه سماشکومسکو

دانشگاه سماشکو یک دانشگاه دندانپزشکی و پزشکی در مسکو روسیه است. امروزه این دانشگاه تغییر نام داده است و با عنوان موسسه دندانپزشکی مسکو یا دانشگاه یوداکیموف شناخته می‌شود. دانشگاه سماشکو مسکو در سال ۱۹۲۲ تاسیس شده است. باید بدانید که این دانشگاه اصلی‌ترین موسسه‌ی آموزشی عالی در شاخه‌ی دندانپزشکی و مرکز فعال انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی در زمینه‌ی دندانپزشکی در کشور روسیه به شمار می‌آید. باید گفت که دانشگاه سماشکو دارای دانشکده‌ا‌‌ی برای دانشجویان خارجی است و هر سال چندین دانشجوی‌ بین‌المللی برای تحصیل در رشته‌های مرتبط با دندانپزشکی به این دانشگاه مراجعه می‌کنند. دانشجویان ایرانی نیز به تحصیل در دانشگاه روسی سماشکو می‌پردازند و این دانشگاه تا کنون دانشجویان ایرانی بسیاری را نیز تربیت داده است.

 

 

2) دانشگاه ملی لومونسف مسکو

این دانشگاه به عنوان بزرگترین نهاد دانشگاهی در کشور روسیه معرفی می‌گردد، این دانشگاه به درخواست دانشمند فرهیخته، میخائیل لومونوسف و به دست ملکه الیزابت بنا گردید و دارای تاریخچه ای ارزشمند از دوران های تاریخی کشور روسیه است.

در این دانشگاه کلیه رشته های مربوط به پزشکی، دندان پزشکی و دارو سازی با کیفیت بالای آموزشی تدریس شده و بی شک آرزوی هر دانشجوی رشته پزشکی تحصیل در این دانشگاه می‌باشد اما مسلما ورود و تحصیل در این دانشگاه کار آسانی نخواهد بود همچنین لازم به ذکر است این دانشگاه با کسب رتبه 4 جهانی در SQ یکی از برترین و معتبرترین مراکز آموزشی در سطح جهان می‌باشد و از این رو تنها قابل مقایسه با دانشگاه ملی سنت پترزبورگ می‌باشد.

 

 

3) دانشگاه ملی سنت پترزبورگ SPBSU

تزار پیتر کبیر در حدود 300 سال پیش زیبا ترین شهر اعصار را بنا نهاد و در دانشگاه این شهر کلیه رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی با کیفیت بالای آموزشی و به دو زبان روسی و انگلیسی تدریس می‌گردد، در این دانشگاه کلیه سطوح بالای آموزشی مطرح می‌گردد و این دانشگاه به همراه دانشگاه ملی لومونسف مسکو از معتبر ترین دانشگاه‌های روسیه بوده و با دانشگاه‌های اروپایی در حال رقابت هستند.

 

 

4)  دانشگاه سچینوا

این دانشگاه که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های روسیه است، درتاریخ ۲۵ ژانویه سال  ۱۷۵۸تاسیس شد.
آکادمی پزشکی روسیه با احترام پدر فیزیولوژی ایوان میخایلوویچ سچینوف نام دانشگاه را به سچینوا تغییر دادند
این دانشگاه در حال حاضر مقام ۱۱۵ رتبه بندی Qs و۳۳۰ جهانی را دارا می باشد. سچینوا تنها یک دانشگاه پزشکی نیست بلکه یک مرکز و کلینیک درمانی برای تمام مردم کشور روسیه در زمینه های مختلف پزشکی است.

 

 

5) دانشگاه علوم پزشکی و فنی مهندسی رودن RUDN

یکی از برترین دانشگاه‌های روسیه در سطح اروپا و آمریکا، دانشگاه علوم پزشکی و فنی مهندسی رودن RUDN  می‌باشد. دارا بودن بیش از 500 پروفسور از بهترین دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی از جمله مزیت‌ها و ارزش‌های این دانشگاه محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است هر کدام از دانشگاه‌های فوق مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده و همه دانشگاه‌های نام برده امکان بورسیه شدن را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده‌اند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code