روش‌های عمومی مهاجرت به روسیه


اگر شما هم قصد مهاجرت به کشور روسیه را دارید، بهتر است قبل از اقدام با انواع روش‌های مهاجرت آشنا شوید.

بزرگترین کشور جهان روسیه است اما بخش زیادی از آن به دلیل نزدیکی به قطب شمال و آب و هوای بسیار سرد غیر مسکونی می‌باشد. کشور روسیه به دلیل فرصت‌های عالی کاری و تحصیلی و همچنین ایجاد رفاه و زندگی مدرن که برای شهروندان و مهاجران فراهم کرده است، مورد استقبال دیگر کشور‌ها و ایران قرار گرفته است. از انواع مهاجرت به این کشور می‌توان به مهاجرت کاری، سرمایه گذاری، تحصیلی، ازدواج، تولد و پناهندگی اشاره کرد. هریک از روش‌های نام برده دارای شرایط منحصر به خود هستند، در این مقاله به تفصیل در مورد هر یک با شما صحبت می‌کنیم با ما همراه باشید.

 

مهاجرت از طریق کار

اگر قصد مهاجرت به روسیه از طریق کار را دارید ابتدا باید در یک سازمان استخدام شده و از کارفرمای خود پیشنهاد شغلی دریافت کنید. افراد در این نوع مهاجرت باید مجوز کار را طبق ویزای کاری خود دریافت کنند و تصویب مجوز صادر شده توسط سرویس مهاجران فدرال صورت می‌گیرد. کارفرما قبل از ورود باید مجوز کاری را به فرد ارائه دهد. دریافت مجوز توسط وکلا انجام گرفته و هزینه‌های بالایی را در برمی‌گیرد بنابراین بهترین و معقول‌ترین راه این است که فرد به عنوان کارآفرین خصوصی در این کشور ثبت نام نماید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکی از انواع روش‌های مهاجرت به روسیه محسوب می‌شود. با استفاده از این روش افراد با سرمایه گذاری حداقل سه ساله و به میزان حداقل ده درصد سهام یکی از شرکت‌های این کشور که فعالیت آن‌ها توسط دولت روسیه مشخص شده باشد، می‌توانند اقامت و تابعیت این کشور را طبق شرایط خاص دریافت کنند.

1-معدن و فلزات 2-نفت و گاز 3-کشاورزی 4-فناوری اطلاعات 5-دارو 6-منسوجات و … از جمله فعالیت‌های مشخص شده توسط دولت این کشور می‌باشد.

 

مهاجرت از طریق تحصیل

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل می‌باشد. این روش به دلیل شرایط و امکانات آموزشی که دولت روسیه برای دانشجویان فراهم کرده است، سالیانه مورد استقبال دانشجویان زیادی از سراسر دنیا قرار می‌گیرد. تدریس در دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان بین المللی به دو زبان روسی انگلیسی انجام می‌شود و هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی یا خصوصی با توجه به رشته و مقطع تحصیلی آن‌ها متفاوت است.

مهاجرت از طریق ازدواج

ازدواج با یکی از اتباع روسی یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به این کشور است. برای اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور روسیه لازم به 5 سال زندگی مداوم در این کشور است اما در صورتی‌که با یکی از اتباع این کشور ازدواج نمایید بعد از اخذ اقامت موقت می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایید. مدارکی همچون پاسپورت، ویزا و … برای ثبت ازدواج رسمی الزامی بوده و فرد باید توانایی تامین هزینه‌های همسر خود در این کشور را داشته باشد و عدم صوری بودن ازدواج را به دولت این کشور اثبات نماید همچنین بعد از گذشت سه سال از اقامت دائم در این کشور فرد می‌تواند جهت اخذ تابعیت این کشور اقدام نماید.

 

مهاجرت از طریق تولد

خاک و خون دو اصل و قانون مربوط به مهاجرت از طریق تولد محسوب می‌شوند. در کشور روسیه از اصل خون برای مهاجرت از طریق تولد پیروی می‌شود به این صورت‌که اگر تنها یکی از والدین شهروند روسیه باشد تابعیت این کشور به فرزند اعطا می‌گردد یا اگر یکی از والدین فرزند متولد شده شهروند روسیه باشد و فرزند در خارج از این کشور متولد شود در صورتیکه تابعیت کشور دیگری را کسب نکرده باشد، می‌تواند تابعیت روسیه را اخذ نماید. یک مورد دیگر برای مهاجرت از طریق تولد به این صورت می‌باشد که اگر هیچ‌یک از والدین اتباع روسیه نباشند اما فرزند در روسیه متولد شود در صورتی‌که تابعیت کشورهای والدین خود را دریافت نکند، می‌تواند تابعیت روسیه را اخذ نماید.

مهاجرت از طریق پناهندگی

این روش سخت‌ترین و پر ریسک‌ترین روش برای مهاجرت محسوب می‌شود. در این روش افراد شانس کمتری برای پذیرش در این کشور دارند و با توجه به نزدیکی کشور روسیه به قطب شمال و سردی بیش از حد هوا در بیش‌تر فصل‌های سال افراد پناهنده با مشکلاتی از جمله امکانات نامناسب، بیماری، جنایت و …. در کمپ‌ها مواجه هستند. بنابراین موسسه آروس مهاجرت از این طریق پناهندگی را به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌کند و تنها برای آگاهی خوانندگان به شرح مهاجرت از این طریق پرداختیم.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code