تحصیل رشته داروسازی در روسیه


بعد از رشته پزشکی، داروسازی در بین مجموعه رشته های شاخه پزشکی معتبرترین رشته محسوب می شود. یک متخصص با تحصیلات عالی در این رشته تاثیرات دقیق داروها را می داند و می تواند آنها را بررسی و تولید کند. تحصیل در روسیه در رشته داروسازی به دلیل وجود دوره های بسیار متنوع تحصیلی در بهترین دانشگاه های ایالتی روسیه و امکان انتخاب زبان آموزشی توسط دانشجو و شهریه مناسب و کم دانشگاه ها نسبت به سایر کشورها، در بین بسیاری از دانشجویان خارجی محبوب و پرطرفدار شده.

یحصیل داروسازی در روسیه در سال 2021، ذهن دانشجویان زیادی را در خصوص تحصیل و اخذ مدرک معتبر جهانی به سمت خود سوق می دهد که به آن می پردازیم. تحصیل در دانشگاه های این کشور دارای مزایای زیادی می­ باشد. یکی از مهمترین مزایای تحصیل در این کشور را می ­توان تحصیل به 3 زبان انگلیسی، روسی و فرانسوی بیان نمود. پذیرش در دانشگاه های این کشور نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد. همچنین دانشگاه های این کشور دارای آزمون ورودی نیستند. پذیرش دانشجویان منوط به قبولی در آزمون های ورودی نمی باشد.

رشته دارو سازی که در دانشگاه های داروسازی روسیه تدریس می شود بر اساس بحث های تئوری و عملی طراحی شده است. دانشجویان از آزمایشگاه های مدرن استفاده می کنند و از فناوری شبیه سازی بهره می برند.

دوره های داروسازی در دانشگاه های روسیه
هدف تمامی برنامه های دوره های داروسازی، کسب مهارت های تئوری و عملی کافی برای دانشجویان است. علاوه بر دوره کامل داروسازی فرصت انتخاب زمینه های تحصیلی زیر نیز برای دانشجویان وجود دارد:
• داورسازی اداری و اجتماعی
• استانداردسازی و کنترل کیفیت داروها
• تکنولوژی داروها، زیست دارو
می توانید دوره های داروسازی را از بین بهترین دانشگاه های ایالتی روسیه انتخاب کنید. موسسات آموزش عالی روسیه دارای سابقه ای عالی در برگزاری دوره های بین المللی هستند. مثلا در سال 1961 اولین دانشجویان خارجی در دپارتمان پزشکی دانشگاه دوستی ملل روسیه پذیرش شدند. در حال حاضر دانشگاه دوستی ملل روسیه دوره های مختلف پزشکی را که شامل موارد زیر در داروسازی می شود را ارئه می دهد:
• داورسازی اداری و اجتماعی
• استانداردسازی و کنترل کیفیت داروها
• تکنولوژی داروها، زیست دارو
• همراه با 2 دوره داروسازی خاص به مدت 5 سال و 2 سال
زبان تدریس دردوره های داورسازی اداری و اجتماعی به انگلیسی است. در این دوره ها دانشجویان با مهارت های روش تحقیق در داروسازی (شامل مدیریت و سازماندهی موسسات داروسازی چه در بخش اقتصادی و چه در بخش علمی)، تاثیر تکنولوژی در مدیریت و تصمیم گیری، توسعه طرح کسب وکار، اصول بازاریابی و غیره آشنا می شوند. به محض فراغت از تحصیل دانشجویان فرصت های شغلی بسیاری را چه در روسیه و چه در شرکت های خارجی که در زمینه تولید و فروش مواد دارویی فعالیت می کنند، بدست می آورند.
دوره های داروسازی دانشگاه سچینوا دانشجویان را طوری تربیت می کند که بتوانند کسب و کار خود را به طور مستقل آغاز کنند. این دوره ها طوری طراحی شده است که تاکید بیش تر روی درس های عملی باشد. در این دوره ها دانشجویان از آزمایشگاه مدرن استفاده می کنند و در دروس عملی تکنولوژی شبیه سازی نیز به کار برده می شود. دانش آموخته های دانشگاه های ما دید و نگرش وسیعی نسبت به سازمان های روسی و بین المللی کنترل کننده صنعت داروسازی، فعال در زمینه سلامت و بهداشت و هرگونه فعالیت مرتبط با داروسازی پیدا می کنند.
در دانشگاه فدارل کازان در دوره داروسازی متخصصان در زمینه تیراژ و گردش داروها آموزش می بینند. به محض اتمام تحصیلات دروه داروسازی در روسیه می توانید در زمینه های داورسازی، مدیریت و فعالیت های علمی مشغول به کار شوید. در این دوره ها تمامی آموزش ها به زبان روسی و انگلیسی به مدت 5 سال صورت می پذیرد.

داروسازی در روسیه چند سال است
دوره تحصیلی پزشکی در روسیه 6 سال است که این مقدار برای رشته داروسازی اندکی کمتر و بین 5 تا 5.5 سال می باشد.
برای بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارند مهم است که دانشگاه مورد نظر آنها مورد تأیید وزارت بهداشت کشورمان باشد. لیست زیر دانشگاه های روسیه را که مورد تأیید وزارت بهداشت ایران در سال تحصیلی 2022– 2021 هستند را معرفی کرده است.

 

 

در ادامه به معرفی 7 دانشگاه برتر روسیه در رشته داروسازی در سال ۲۰۲۰ به نقل از موسسه تایمز می پردازیم.

دانشگاه ایالتی لومونوسوف 
۳۰۱-۴۰۰Rank

دانشگاه فدرال کازان
۵۰۱-۶۰۰Rank

دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک 
۵۰۱-۶۰۰Rank

دانشگاه رودن 
۵۰۱-۶۰۰Rank

دانشگاه ایالتی سن‌پترزبورگ
۵۰۱-۶۰۰Rank

دانشگاه پزشکی ملی تحقیقات روسیه پیراگوف 
۶۰۱+Rank

دانشگاه سچینوا 
۶۰۱+Rank

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code