تحصیل پزشکی در روسیه


تحصیل پزشکی در روسیه

با توجه به افزایش روز افزون متقاضیان تحصیل پزشکی در روسیه، در این مقاله سعی کرده ایم منبعی کامل در این زمینه برایتان فراهم کنیم و مهم ترین مباحث مرتبط با تحصیل پزشکی در روسیه مانند هزینه و شرایط تحصیل پزشکی، بورسیه های تحصیلی و دانشگاه های پزشکی روسیه را بررسی کنیم. اگر به دنبال تحصیل پزشکی در روسیه هستید، پاسخ سوالات خود را در این مقاله خواهید یافت. سوالاتی مانند:

تحصیل پزشکی در روسیه به دلایل متنوعی میان دانشجویان بین المللی محبوبیت یافته است. بهبود شرایط تحصیل پزشکی در روسیه با توجه به ارائه انواع بورسیه تحصیلی، فراهم کردن شرایط تحصیل به زبان انگلیسی و به روز رسانی سیستم آموزش پزشکی دانشگاه های این کشور، امری طبیعی است. فراموش نکنیم که در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، هزینه تحصیل پزشکی در روسیه مقرون به صرفه است و همچنین دانشجویان با هزینه ای مناسب می توانند زندگی آرامی را در این کشور تجربه کنند. در این مقاله اطلاعات لازم را درباره شروع و ادامه تحصیل تخصص پزشکی در روسیه در اختیارتان قرار می دهیم.

درباره روسیه:
روسیه بزرگ ترین کشور دنیاست و در شمال اروپا واقع شده است. این کشور در همسایگی کشورهایی مانند نروژ، فنلاند، لهستان، اوکراین، بلاروس، چین، مغولستان و کره قرار دارد. روسیه همواره بهترین ها را در شاخه های مختلف علمی، هنری، فرهنگی و ورزشی از آن خود کرده و با پرورش افرادی مانند یوری گاگارین، لئو تولستوی، آنتوان چخوف و ماریو شروبابا خود را در جهان مطرح ساخته است. نکته قابل توجه درباره روسیه این است که بیش از نصف جمعیت این کشور تحصیل کرده اند و این امر را می توان حاصل سرمایه گذاری گسترده دولت روسیه بر نظام آموزشی و ساخت نزدیک به 800 دانشگاه در سراسر این کشور دانست.
در ادامه مقاله ضمن ذکر مزایای تحصیل، چگونگی تحصیل پزشکی در روسیه را بررسی کنیم. همراه ما باشید و به مطالعه ادامه دهید.

2. مزایای تحصیل پزشکی در روسیه

دانشجویان بین المللی در روسیه از مزایای بسیاری بهره مند خواهند شد از جمله:
• کیفیت آموزش پزشکی در روسیه بسیار بالاست و دولت روسیه همواره در صدد توسعه علم پزشکی در این کشور است.
• هزینه تحصیل پزشکی در روسیه در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا مقرون به صرفه است و همچنین نیاز های زندگی در این کشور با هزینه ای مناسب رفع می شوند.
• مدرک پزشکی دریافتی از دانشگاه های روسیه با توجه به تاییدیه ی سازمان هایی مانند سازمان بهداشت جهانی و یونسکو، اعتبار جهانی دارند.
• امکان تحصیل پزشکی به زبان های روسی و انگلیسی وجود دارد. برخی دانشگاه ها امکان تحصیل به زبان فرانسه را نیز در برنامه های پزشکی خود جای داده اند.
• دانشجویان پزشکی، فرصت کسب تجربه را در زمان کار آموزی خود در بیمارستان های فوق تخصصی روسیه، خواهند داشت.

3. مراحل تحصیل پزشکی در روسیه
رشته پزشکی در روسیه در دو مرحله عمومی و تخصصی تدریس می شود. شرایط تحصیل پزشکی در روسیه برای تبدیل شدن به پزشک عمومی، الزام به گذراندن دوره های پزشکی عمومی و اولیه است که حدود 6 سال به طول می انجامد. همچنین برای ادامه تحصیل پزشکی در روسیه دانشجویان باید دوره های کارآموزی و رزیدنتی خود را با موفقیت بگذرانند.
شرایط تحصیل دوره کارآموزی پزشکی در روسیه
دوره کارآموزی یکی از دوره های ابتدایی و اجباری تحصیل پزشکی است که طی آن دانشجویان، آموزش هایی را همراه با تمرین عملی زیر نظر اساتید و پزشکان سپری می کنند. در این دوره دانشجویان می توانند فرضیه های خود درباره نوع بیماری و نحوه معالجه آن را ارائه دهند.

دوره کارآموزی پزشکی در روسیه حدود 1 سال به طول می انجامد.
دانشجویان بین المللی می توانند بر اساس توافق نامه های موجود بین کشور محل زندگی خود و روسیه، به صورت مجزا و تنها برای شرکت در این دوره کاراموزی درخواست دهند.
لازم به ذکر است که دوره کارآموزی در رزومه دانشجویان ثبت نمی شود، چرا که دانشجویان در این دوره فعالیت مستقیم پزشکی ندارند.
دوره رزیدنتی در روسیه
دوره رزیدنتی در مراحل بالاتر تحصیل پزشکی برگزار می شود. هدف این دوره کسب دانش و تجربه در شاخه ای خاص از علوم پزشکی است. اتمام موفقیت آمیز این دوره به دانشجو فرصت کار کردن به عنوان دستیار پزشک و کسب تجربه های فردی را می دهد. دوره رزیدنتی 2 سال زمان می برد.
در ادامه مقاله مهم ترین شرایط تحصیل پزشکی در روسیه را شرح می دهیم و از تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور صحبت می کنیم. اگر به دنبال کسب کامل ترین اطلاعات در این زمینه هستید، همراه ما بمانید.

4. مدت زمان تحصیل پزشکی در روسیه:در پاسخ به این سوال که تحصیل پزشکی در روسیه چند سال طول می کشد، باید بگوییم 7 سال زمان می برد تا دانشجویان پزشکی فارغ التحصیل شوند.لازم به ذکر است 1 سال آموزش زبان روسی نیز در این 7 سال در نظر گرفته شده است.

5. شرایط تحصیل پزشکی در روسیه:
متقاضیان رشته پزشکی می توانند پس از اتمام دوره دبیرستان برای اخذ پذیرش اقدام کنند. بنابراین با داشتن حداقل 17 سال سن، شرایط سنی تحصیل پزشکی در روسیه برآورده می شود.
در مسیر تحصیل پزشکی، متقاضیان باید امتحاناتی را در درس های زیست شناسی و شیمی بدهند و بسته به دانشگاه انتخابی، در آزمون های ورودی تعیین شده شرکت کنند. بر اساس تجربیات دانشجویان بین المللی روسیه، این آزمون ها سخت نیستند و حتی می توان گفت تحصیل پزشکی در روسیه بدون آزمون صورت می گیرد.
لازم به ذکر است که شرایط حداقل معدل برای تحصیل پزشکی در روسیه تعیین نشده و کسب حداقل نمره قبولی در دروس اصلی مانند زیست شناسی کافی است. بنابراین می توان گفت شرط معدل برای تحصیل پزشکی در روسیه وجود ندارد.

6. تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی:
تحصیل پزشکی بسته به انتخاب دانشجو می تواند به هر دو زبان روسی و انگلیسی صورت پذیرد. برنامه های زیادی به زبان انگلیسی ارائه می شوند به گونه ای که حتی لکچرها و سخنرانی ها به این زبان برگزار می گردند.
برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در این کشور، باید مهارت های زبانی خود را ثابت کنید. این اثبات می تواند با ارائه برخی مدارک مانند آیلتس یا تافل صورت گیرد.به عبارت دیگر تحصیل پزشکی در روسیه بدون مدرک زبان تقریبا ممکن نیست.
هزینه تحصیل پزشکی در روسیه چقدر است؟ آیا امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی در روسیه وجود دارد؟ شما می توانید پاسخ سوالات خود را در ادامه مقاله پیدا کنید. همراه ما بمانید.

 

7. هزینه تحصیل پزشکی در روسیه:
هزینه تحصیل پزشکی در روسیه در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا ارزان تر است به گونه ای که دانشجویان بین المللی از بریتانیا و آمریکا که خود بهترین دانشگاه های پزشکی را دارند، برای تحصیل این رشته به روسیه سفر می کنند. می توان گفت هزینه تحصیل پزشکی در روسیه به طور میانگلین بین 2800 تا 4300 دلار در سال است.
فراموش نکنید هزینه سالانه تحصیل پزشکی در روسیه با توجه به مقطع و رشته تحصیلی و همچنین دانشگاه انتخابی دانشجو تغییر می کند.
8. بورسیه تحصیل پزشکی در روسیه
یکی از دلایل مساعد بودن شرایط تحصیل پزشکی در روسیه، تعداد بالای بورسیه های تحصیلی و پایین بودن هزینه تحصیل پزشکی در روسیه است. بورسیه های تحصیلی، هزینه تحصیل در روسیه (شهریه دانشگاه) و هزینه اسکان دانشجو را پوشش می دهند. بنابراین تحصیل رایگان پزشکی در روسیه، تا حد زیادی امکان پذیر است.
برای دریافت بورسیه تحصیلی در روسیه در آزمون رقابتی بین دانشجویان مختلف شرکت و نمره قبولی کسب کنید.

9. هزینه زندگی در روسیه:
با توجه به اینکه یک سبد غذایی ساده در روسیه حدود 60 دلار، حمل و نقل با مترو 1 دلار، استفاده و بازدید از اماکن تفریحی و فرهنگی بین 3 تا 36 دلار و باشگاه های ورزشی 24 تا 64 دلار هزینه در پی دارند، هزینه کلی زندگی در روسیه را می توان مبلغی بین 300 تا 400 دلار در ماه تخمین زد.
توجه داشته باشید به عنوان دانشجو در روسیه می توانید از تخفیف های مختلف استفاده کنید. برای مثال می توانید کارت مترو 60 روزه را با قیمتی ارزان تر تهیه یا از برخی موزه ها به رایگان دیدن کنید.
همچنین دانشگاه های روسیه امکاناتی مانند باشگاه های ورزشی و استخر را برای دانشجویان خود فراهم کرده اند که استفاده از آن ها، هزینه زندگی را کاهش می دهد.
آنچه در ادامه می خوانید دغدغه بسیاری از شماست. برای آگاهی از شرایط دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی روسیه به مطالعه مقاله ادامه دهید و اطلاعات لازم را کسب کنید. همراه ما باشید.

 

 

10.برنامه های پزشکی و مدت دوره پزشکی در روسیه
یکی از سوال های مهم این است که تحصیل پزشکی در روسیه چند سال طول می کشد؟
• در دانشگاه های روسیه برای گرفتن مدرک دکترای پزشکی و پزشکی عمومی، دندانپزشکی بسته به زبان آموزش ،حدود 6-7 سال زمان لازم است.
• دوره های پزشکی در هر دو زبان انگلیسی و روسی به دانش آموز ارائه می شود.
• یک دوره پزشکی که در کلاسهای روسی تدریس می شود، برای تکمیل 7 سال زمان می برد.
• برای دانشجویان بین المللی آموزش زبان روسی یک دوره ی ابتدایی یک ساله نیز طول می کشد.
• برای زبان انگلیسی 6 سال زمان می برد.
مدارک لازم برای پزشکی در روسیه
برای ویزای دانشجویی: پس از دریافت “نامه دعوت به تحصیل” از وزارت مهاجرت فدراسیون روسیه، دانش آموزان باید به سفارت / کنسولگری روسیه در کشور خود برای درخواست ویزای دانشجویی مراجعه کنند.
اسناد زیر لازم است:
• پاسپورت معتبر.
• فرم درخواست ویزا به طور کامل تکمیل و امضا شده.
• دو عکس پاسپورت اندازه یک عکس 35 میلیمتر × 45 میلیمتر با پس زمینه سفید.
• نامه پشتیبانی از ویزا از دانشگاه یا کالج و کپی نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج.
• گواهی ایدز (آزمایش اچ آی وی).
اسناد مورد نیاز برای همراهی در روسیه
• گذرنامه (معتبر برای کمتر از 2 سال)
• ویزای دانشجویی
• کارت مهاجرت (که در طول پرواز یا در فرودگاه ارائه می شود باید توسط دانشجویان تکمیل شود و پس از ورود به روسیه به گمرک در فرودگاه ارائه شود)
• گواهی بهداشتی پزشکی، از جمله نتایج X-Ray قفسه سینه
• نتیجه تست منفی ایدز
• 12قطعه عکس پاسپورت (3 × 4 سانتیمتر) برای همان ماه

 

11.بهترین موسسات در روسیه برای تحصیلات پزشکی 2021
• دانشگاه دولتی مسکو لومونسوف
• دانشگاه علوم پزشکی روسیه، مسکو
• دانشگاه ولگاگراد، Volgograd
• دانشگاه علوم پزشکی کورسک، در کورسک
• دانشگاه علوم پزشکی کازان، در کازان
• آکادمی پزشکی دولتی Tver• Sechenov Moscow Academy دانشگاه سیچنوا

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code