قوانین و مقررات کشور روسیه


همه کشور‌ها دارای قوانین خاص و مهمی هستند که رعایت نکردن آن‌ها موجب تبعاتی می‌باشد، این قوانین و مقررات برای همه افراد یکسان بوده و همه افراد موظف به رعایت آنها هستند.

در این مقاله قصد داریم قوانین و مقررات کشور روسیه را برای شهروندان بین المللی شرح دهیم، تا ضمن آشنایی با این قوانین از تبعات و خسارت آن تا حد امکان جلوگیری شود.

در زیر به تعدادی از این موارد اشاره میکنیم:

1-در کشور روسیه همراه داشتن گذرنامه الزامی می‌باشد و در صورتی‌که پلیس‌های امنیتی از فرد مهاجر درخواست گذرنامه کند و با عدم ارائه از سمت وی مواجه شود، پلیس امنیتی می‌تواند او را جریمه کند.

2-از دیگر قوانین این کشور برای افراد مهاجر به این صورت می‌باشد که اگر فرد قصد ماندن بیش از هفت روز کاری در مکانی را داشته باشد ملزم به ثبت نام در مقامات محلی این کشور هستند.

3-مورد دیگری که عدم رعایت آن موجب دستگیری و جریمه طولانی در این کشور می‌شود حمل یا نگهداری مواد مخدر از هر نوع سخت یا نرم می‌باشد و طبق حکم‌هایی که برای این نوع قانون شکنی در نظر گرفته شده است بهتر است افراد از این مورد دوری کنند.

 

4-اگر فرد مهاجر از داروی خاصی استفاده کند حتی اگر دارو ساخت کشور روسیه نباشد حمل آن در این کشور بلامانع است مگر اینکه دارو آرامبخش بوده یا از مواد مخدر در ساخت آن استفاده شده باشد.

5-عکس برداری و فیلم برداری از مکان‌های نظامی یا مکان‌هایی که از نظر قانون گذاران این کشور دارای اهمیت هستند ممنوع می‌باشد و در صورت عکس برداری از این مکان‌ها فرد بازجویی یا بازداشت خواهد شد.

6-همچنین اگر قصد تبلیغ دین خاصی در کشور روسیه دارید، بهتر است قبل از هر نوع فعالیتی از مقامات این کشور مجوز دریافت کنید زیرا در صورت انجام فعالیت‌های مذهبی خاص و تبلیغات دینی، مقامات این کشور با فرد برخورد کرده و مورد مجازات قرار می‌گیرد.

7-برای ورود به مناطق نظامی و مرزی که محدودیت برای آن‌ها تعریف شده است باید از مقامات این کشور مجوز دریافت کنید در غیر این صورت دستگیر، جریمه و در موارد بیشتر دچار تبعید از این کشور می‌شوید.

8-واحد پول کشور روسیه روبل می‌باشد و افراد برای خرید مایحتاج خود و هر چیز دیگری باید پول رسمی این کشور را پرداخت کنند و برای تبدیل ارزهای خود به روبل باید به صرافی‌های سراسر این کشور مراجعه نمایند.

9-به قصد هر کار یا فعالیتی از جمله تحصیل، تجارت، گشت و گذار و … که به کشور روسیه وارد می‌شوید باید ویزای مخصوص آن را از سفارت خانه تهیه نمایید.

 

10-شاید اخذ گواهی نامه راهنمایی و رانندگی یکی از دغدغه‌های اصلی هر فرد مهاجر به کشور روسیه محسوب شود، بنابراین داشتن اطلاعات در این خصوص برای افراد مهاجر خالی از لطف نیست، هر فرد مهاجر به این کشور پس از پشت سر گذاشتن دوره‌های آموزش رانندگی و شرکت در آزمون‌ رانندگی این کشور می‌تواند گواهی نامه رانندگی این کشور را اخذ نماید همچنین اگر فرد مهاجر در کشور خود گواهی نامه رانندگی را اخذ کرده باشد تنها با ترجمه به زبان روسی می‌تواند از گواهی نامه خود در این کشور استفاده نماید.

11-روسی‌ها افرادی متعصب تلقی می‌شوند و بهتر است در مورد کشور یا مواردی که برای آن‌ها با ارزش تلقی می‌شود انتقاد یا بدگویی نکنید زیرا این امر موجب درگیری یا تبعات جبران ناپذیری برای شما می‌شود.

12-افراد مهاجر برای حمل و وارد کردن دستگاه‌های بی سیم به این کشور دارای محدودیت‌هایی هستند اما حمل دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه، لپ تاپ، وای فای و …. در صورتیکه فرکانس آن‌ها به کار آمبولانس ها، خدمات پلیس و دستگاه های امنیتی خللی وارد نکند، بلامانع است اما حمل فرستنده‌های بی سیم‌ قدرتمند که قادر به دریافت فرکانس‌های ارتش، نظام کشور روسیه و اطلاعات امنیتی این کشور هستند ممنوع بوده و در صورت عدم رعایت، فرد مجرم محسوب شده و طبق قوانین این کشور دچار مجازات می‌شود.

13-در صورتیکه به عتیقه‌جات علاقه داشته و قصد خرید این محصولات از کشور روسیه را دارید باید به این نکته توجه کنید که پس از خرید این اجناس، امکان خارج کردن آن از خاک این کشور را دارید یا خیر؟ برای این کار شما باید ابتدا از فدراسیون فرهنگ این کشور مجوزهای لازم در این خصوص را اخذ نمایید، در صورت عدم ارائه مجوزات لازم در هنگام خروج، اجناس توسط گمرک این کشور ضبط شده و فرد طبق قانون کشور روسیه جریمه و مجازات می‌گردد.

 

اصلی ترین و کاربردی ترین قوانین کشور روسیه را در این مقاله بیان کردیم، متخصصان ما در موسسه آروس در هر زمینه دیگر از قوانین کشور روسیه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code